P1080485.jpg

Eventyrøya familiebarnehage holder til i Th. Widdingsvei 9. Vi har plass til ti barn i alder 0-6 år. Barnehagen har store fine lokaler med eget aterlier, vi har også en stor hage med forskjellige lekeapparater. Det er nært til både skog, turområder og ulike lekeplasser. Vi har to fantastiske ansatte i 100% stilling hvor en er barnehagelærer. Eier er også barnehagelærer.

Vi har fokus på kostholdet i barnehagen. Det er viktig for oss at de får servert fisk minimum 3 ganger i måneden. Det er barna som setter menyen i barnehagen. Så strekker vi oss langt for at maten vi lager også skal være mest mulig laget fra bunnen av. Vi ønsker også at matpakkene barna har med seg inneholder næringsrik mat.

Hovedmål for Eventyrøya familiebarnehage: ”Å gi barna trygge rammer i en hjemlig atmosfære, hvor hverdagen skal være oversiktlig og inspirere til lek, utvikling og samhold.”

De ansatte har et pedagogisk grunnsyn hvor omsorg, respekt og humor står sterkt. Vi ønsker å gi alle barn en trygg hverdag slik at de får selvtillit til å oppnå sine visjoner. Vi ser på selvtillit og god selvfølelse som svært viktige redskaper å ha med når man vokser opp i dagens samfunn. Vi ønsker å lære barna å se det positive i hverdagen.

Barnehagen er åpen fem dager i uken fra klokken 07.30-16.15. Vi har fire uker sommerstengt i juli hvor barn og ansatte avvikler sin ferie. I tillegg har vi stengt mellom jul og nyttår, og i tre dager i påsken.

Vi følger betalingssatser fastsatt av Tromsø kommune, i tillegg har vi matpenger. Vi serverer mat alle dager i uken. Vi serverer to varme måltider i uken (onsdag og fredag), hvor vi har fokus på et sunt og variert kosthold. Ellers serverer vi frokost på tirsdager. De to siste dagene i uken får barna frukt i barnehagen til 14.måltidet.

Ønsker du plass i barnehagen?

Vi samarbeider med kommunen og andre private barnehager om opptaket. Hvis du har plass i en annen barnehage men ønsker å bytte er søknadsfristen 1.februar for å få behandlet søknaden på overflyttingsopptaket. For å søke barnehageplass er søknadsfristen 1.mars. Da tildeles plasser som har oppstart påfølgende august.

Ellers tar vi inn nye barn igjennom året når vi har ledig plass.
Man søker om plass og søker om bytte av barnehage elektronisk på www.tromso.kommune.no.

Om du vil ha mer informasjon om vår barnehage ta gjerne kontakt på telefon: 410 15 818 eller e-post eventyroyafbh@outlook.com for informasjon eller for å avtale et besøk.

58382907_10161578954860004_4340725499614461952_o.jpg